Булінг: 10 міфів і фактів
Міф 1
Булінг є нормальною частиною дитинства й варто просто ігнорувати його.
Факт 1
Булінг не є "нормальним" або прийнятним у будь-якій формі, ігнорування може не завжди призвести до його припинення. Якщо є така можливість, потерпілий має довіритись дорослій людині, можливо, це хтось з батьків, учитель, шкільний психолог, які почнуть протидіяти булінгу. Просто терпіти - означає втратити самоповагу і залишити ситуацію безкарною.
Міф 2
Повідомлення про булінг погіршить ситуацію.
Факт 2
Можна переживати, що повідомлення про булінг може призвести до ескалації конфлікту, або що дитині, яка зазнала насильства, просто не повірять. Важливо довіритись тим людям, які готові і мають досвід протидії булінгу.
Міф 3
Варто не боятись і дати здачу тому, хто залякує, це його зупинить.
Факт 3
Фізичне протистояння є слабшою позицією і провокує продовження конфлікту. Соціальна реакція діє краще, коли з'являються активні учасники - дорослі, які готові протидіяти й припинити булінг.
Міф 4
Діти виростають і припиняють чинити насильство.
Факт 4
Найчастіше діти, які залякують, можуть вирости й стати дорослими, які знущаються або використовують агресивну поведінку, щоб отримати те, що вони хочуть. Ця модель поведінки в підлітковому віці закріплюється як успішна.
Виняток: випадки, коли в ситуацію булінгу втрутились відповідні органи влади, школа чи батьки і поставили під сумнів успішність такої стратегії.
Міф 5
Булери такими народилися, у них така генетика.
Факт 5
Діти, схильні чинити насильство, часто переймають цю поведінку з навколишнього середовища або деколи відтворюють поведінку насильства щодо них самих. Генетика не відіграє провідної ролі в цьому процесі.
Міф 6
Булери шукають влади, тому що відчувають себе безсилими.
Факт 6
Булери використовують агресію, щоб отримати те, що вони хочуть, і часто це працює. Багато дітей на ранньому етапі експериментиють з агресивною тактикою, але модифікують поведінку відповідно до впливу середовища, у якому вони виростають.
Міф 7
Діти, які стають булерами, самі зазнали зловживання.
Факт 7
Тривалі дослідження дуже маленьких дітей, які зазнали зловживання в дошкільному віці, показують, що вони стають, найімовірніше, жертвами, а не насильниками, які слабо контролюють свої емоції.
Міф 8
Булінг є проблемою, яку повинна вирішувати школа.
Факт 8
Це суспільна проблема. Школа - це просто місце, де найчастіше відбувається булінг, тому що саме там збираються діти. Дорослі встановлюють тон, який формує поведінку дітей.
Міф 9
Булінг відбувається лише в школах.
Факт 9
Це не так, адже булінг може відбуватися в будь-якому іншому місці. Це може бути поза школою, у коледжі, в університеті чи навіть на роботі.
Міф 10
Ознаки булінгу легко помітити.
Факт 10
Не завжди легко виявити ознаки булінгу, оскільки вони можуть не бути фізичними й очевидними. Емоційний, словесний та інтернет булінг
Характерні особливості в поведінці дитини, яка зазнає булінгу:
- Дитина повертається зі школи в поганому, пригніченому настрої;
- Дитина з великим небажанням щодня йде до школи, намагається пропускати уроки, або сама раптово з них йде, не кажучи про це вам;
- У дитини може не бути друзів, вона ні з ким не спілкується й завжди перебуває на самоті;
- У дитини може порушитися сон, виявлятися ознаки аутоагресії (заподіяння шкоди самому собі), вона стає дуже нервовою і замкнутою;
- Дитина відмовляється брати участь у загальних шкільних і класних заходах;
- Дитина не ділиться жодними історіями зі шкільного життя, не розповідає про однокласників чи уроки, просто мовчить про це;
- У дитини може помітно знизитися успішність у школі.
Жертвами цькування в школі найчастіше стають:
- Двієчники:
- "Круглі" відмінники:
- Улюбленці вчителів:;
- Фізично слабкі діти;
- Діти з гіперактивною опікою батьків;
- Діти вчителів;
- Діти, які страждають на захворювання, що виділяють їх з колективу;
- Діти, які не мають сучасних і модних новинок у галузі електроніки й одягу, або мають найдорожчі з них, недоступні іншим дітям;
- Вундеркінди;
- Діти з нетривіальним, що відрізняється від "стандартних" світоглядом;
- Діти з малозабезпечених (бідних) сімей;
- Представники національних меншин.